Vissza

Pető Prémium Pont

  A Medicina Egészségközpont szolgáltatásainak köre  2017.04.24-től újabb kiválósággal bővült.  Magyarországon és a világon is mi mondhatjuk el elsőként magunkról, hogy a Pető Intézettel karöltve útjára indítottuk az első Pető Prémium Pontot. Tovább

 

Mi az a Pető-módszer?

Az elnevezés Dr. Pető András nevéhez fűződik. Az orvos-gyógypedagógus egyedülálló konduktív pedagógiai módszerének alapgondolata, hogy idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, s ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók. Ezért nevezte el módszerét "konduktívnak", amely latin eredetű kifejezés, jelentése: rávezetés. A Pető-módszerrel történő fejlesztés célja, hogy a sérültek önellátóvá váljanak, és integrálódjanak a társadalomba.

Ez a világon talán a legtöbbet emlegetett pedagógiai fejlesztő metódus, habilitációs/rehabilitációs eljárás. A konduktív pedagógia világszerte keresett és elismert magyar hivatás. Számos szakmai díjat besöpört már, és a magyar rászorulók fejlesztése mellett 27 nemzetnek nyújt szakmai együttműködést.

 

Kinél alkalmazható?

A metódus felnőtteknél és gyerekeknél egyaránt hatásos. A konduktív pedagógia módszere eredményesen alkalmazható különböző központi idegrendszeri sérülésből adódó (például a stroke utáni állapot, a Sclerosis multiplex esetén kialakuló mozgásproblémák, a Parkinson-kór okozta mozgásos és egyéb tünetek kialakulásakor keletkezettt sérülések, a koponyasérülés utáni állapot, vagy a  gerincvelő sérülésből eredő para- illetve quadriplégia) mozgás és egyéb képességek, készségek - mint kommunikáció, írás, gondolkodás, emlékezet - fejlesztésére.

A felnőtt korban szerzett, központi idegrendszeri sérülésből adódó mozgássérültek fejlesztését, rehabilitációját egyéni foglalkozásokon és a csoportokban szakképzett, nagy tapasztalattal rendelkező konduktorok végzik, akik a csoportos foglalkozáson belül is nagy hangsúlyt fektetnek az egyéni szükségleteknek megfelelő fejlesztésre. Jó, ha tisztában van vele az ember, hogy a konduktorok és a kezeléseken résztvevő felnőttek közös munkája sok esetben akár évekig is tarthat, mindaddig, míg mindkét fél hasznosnak és eredményesnek érzi azt.

Gyermekeknél játékos formában, az életkori sajátosságokat figyelembe véve, rengeteg énekkel és mondókával kísérve tanítják meg a gyerekeket saját korlátaik és képességeik ismeretére, használatára. Az énekek, mondókák, versek ritmust adnak a mozdulatoknak, meghatározzák a tevékenység ütemét, kiváltják és fenntartják a mozgást. A cél a minél önállóbb feladatvégzés, ezáltal a lehetőségek szerinti legnagyobb önállóság elérése.

Pici korban a szülők, óvodás kortól pedig a gyermekek mindennapos, megerőltető fizikai és szellemi munkájára épít. A mozgássérült gyermekek sérülésük következtében a fejlődési folyamatban elmaradnak (például nem emelik a fejüket, nem fordulnak meg a hátukról a hasukra, egyáltalán nem, vagy nem megfelelően kúsznak-másznak, nem egyformán használják a kezüket-lábukat, beszédjük nem megfelelően fejlődik, fej rendellenes tartása figyelhető meg, túl feszes, vagy túl laza az izomtónus, figyelmük, érdeklődésük elmarad). Nagyon fontos a minél korábbi életkorban történő felismerés és fejlesztés.

Ha tehát gyermekük oxigénhiányos állapotban született, vagy bizonytalanok a mozgásfejlődésében, esetleg mozgássérülésre utaló jelek vannak, vagy észreveszik, hogy ügyetlenebbek, bizonytalanabbak társaiknál, nem érdemes várni a sült galambra, vagy hogy a problémák majd maguktól megoldódnak.

Jelentkezzenek be hozzánk egy állapotfelméréssel egybekötött konzultációra! Tudják, nekünk az Önök egészsége a legfontosabb!

Rendelési idők

Medicina Egészségközpont 1121 Budapest, Budakeszi út 36/C